it comes to, memories will last, i am crying for you



oseriös bild, jo tack! men orkar inte leta bilder just nu, det är för jobbigt..
sitter här och försöker plugga in saker, som typ:

  • metan är en gas, den är även lättantändlig och i supmarker och soptippar kan det komma metangaser
  • etan är en gas också, den kommer huvudsakligen ifrån råolja och naturgas
  • propan är också en gas och kommer huvudsakligen ifrån naturgas och råolja, när den brinner har den en het låga och den ingår i gasol, samma gäller butan.
  • pentan är ett lösningsmedel
  • hexan heptan och oktan är en vätska och det ingår i bensin
  • diamant är det hårdaste ämnet i världen och grafit är tvärtemot det är ett mycket mjukt ämne. och utav grafit och blandad lera används till stiftet i en blyertspenna, grafit svärtat av sig.
  • fullerener trodde man inte fanns först, det kom man på att finns 1996. dess molekyl liknar en fotboll och innehåller 5- och 6-hörningar.
  • kolets kretslopp börjar i jorden, där vi finner torv kol olja och gas som är bränslen vi får ifrån jorden. sen förbränner vi bränslet genom att köra bil, elda osv. det förbränns till koldioxid. koldioxidet tas sedan ut av växterna och äts av djuren. när växter och djur dör går det tillbaka till jorden. när vi äter nått från väst och djurriket och sedan andas ut, andas vi ut koldioxid som djuren och växterna sedan äter eller tas upp.
ren idioti är det att jag skriver allt här, men jag lär mig det bättre iallafall. och jag får snart psyke så trött jag är på det! haha undra om isabell kan det, skulle inte tro det, men ändå, okej nu va jag taskig. saknar henne lite nu faktiskt, hon är så härlig, så bra, så bääst, min gaaybelliiss
jag längtar till helgen, orkar verkligen inte med skolan.. på fredag ska jag va med becca och bellis tror jag det blir, och lördag blir det partyyy med mina girls. nu orkar jag inte skriva mer, tycker jag har rett nog med er, ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0